چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024

روزه داران پس از تحمل نزدیک به 19 ساعت روزه‌داری، پس از اقامه نماز مغرب و عشاء روزه خود را افطار کرده و سپس به قرائت دعای پرفیض افتتاح گوش فرا می‌دهند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، برنامه های مرکز اسلامی انگلیس که در شمال غربی لندن قرار دارد، با استقبال مسلمانان از نقاط مختلف لندن مواجه شد است که بعضا مسافت های طولانی را برای رسیدن به برنامه‌های این مرکز طی می کنند. بر این اساس سخنراني، اقامه نماز جماعت مغرب و عشا و برگزاري مراسم افطار با حضور پر شکوه مسلمانان شهر لندن در مرکز اسلامي انگليس برگزار می شود.

برپایه این گزارش با شروع ماه مبارک رمضان مسلمانان مقيم لندن هرشب ساعاتي پيش از اذان مغرب و عشا در مرکز اسلامي انگليس گردهم مي‌آيند و به قرائت يک جزء کامل قرآن کريم و سخنراني گوش فرا مي‌دهند و در صفوفي به هم پيوسته نماز مغرب و عشا را به امامت حجت الاسلام والمسلمين معزي رييس مرکز اسلامي انگليس اقامه مي کنند.

برنامه ها و مراسم ماه مبارک رمضان امسال در شرايطي برگزار مي شود که روزه داران يکي از طولاني ترين ساعات روزه داري را به جهت قرار داشتن ماه مبارک در نيمه تابستان تجربه مي کنندو از شور و حال خاصي برخوردار است.

روزه داران در طول ماه مبارک رمضان هرشب در مرکز اسلامي انگليس، پس از تحمّل نزديک به 19 ساعت روزه داري و دست کشيدن از طعام، پس از اقامه نماز مغرب و عشا، در کنار ديگر برادران وخواهران مسلمان خود روزه را افطار کرده و سپس به قرائت دعاي پرفيض افتتاح گوش فرا مي دهند.

اين گزارش همچنين حاکي‌است در طول ماه مبارک رمضان حجج اسلام و المسلمين معزي، بهمن‌پور و شمالي به ترتيب هرکدام به‌مدت 10 شب با موضوع "درس هايي از قرآن" دربرنامه فارسي و 15 سخنران مختلف در 15 شب اول ماه مبارک رمضان با موضوع "زندگي بهتر" در برنامه عربي و حجج اسلام والمسلمين حنيف و بهمن‌پور باموضوع "صفات متقين" در 15 شب دوم ماه مبارک رمضان به زبان انگليسي سخنراني مي‌کنند.

طبق سنت هرساله، در فاصله ميان اقامه نماز جماعت ظهر و عصر به امامت حجت الاسلام و المسلمين معزي مسائل شرعي مربوط به ماه مبارک رمضان براي نمازگزاران تبيين مي شود.

اين مراسم تا پايان ماه مبارک رمضان ادامه دارد و حضور همه روزه داران، گرامي داشته مي شود.

تصاوير گوياي حضور و نشاط معنوي روزه داران است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha